Just ja..

En rolig grej som hände i helgen var ju att det blev sommartid. Dvs, klockan ska ställas fram en timme, klockan 2 blir klockan 3.
I vårat hus (i alla fall på övervåningen) så hade vi koll på saken och ställde om klockan innan vi gick och la oss, morgonen efter gick vi upp och gjorde ordning oss för jobbet.

Vi hade lånat Pers bil, så jag och Maria var redo att åka runt halv 9, så kom jag på att Emelie börjar ju klockan 9, vart är hon nånstans?
Jag springer ner och kollar om hon sover, det gör hon och så står vi och väntar på henne, när vi då kom till grabbarna för att lämna Pers bil och tänkt åka med dem till jobbet blev vi lite oroliga över att dem åkt redan, eftersom vi var 5 minuter sena.
Så Maria slog hans en pling och det visade sig att dem trodde klockan var 07.50 och låg och sov ännu.

Så det kan gå.. när vi kom till jobbet kom det fram att nästan hela skidskolan och delar av receptionen hade missat det där med att ställa fram klockan och försov sig.
Jag tyckte det var jättekul..


Förövrigt blåser det orkan på geilolia toppen idag, jag öppnade caféet, men vid 11 när dem stängde stolheisen så ringde jag chefen och blev hämtad med skoter.
Väl nere fick jag jobba där istället, då Hasse råkat ramla/halkat i en trapp, på fyllan igår och fått hjärnskakning.. stackare! Krya på dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0