Jag blev som ett barn igen!

Nyårsafton var för min del väldigt väldigt lyckad, jag hade det riktigt roligt. Det var inte så fasligt kallt heller! Faktiskt så var det rätt härligt att vara ute hela kvällen, för man behövde inte klä sig snyggt, man skulle klä sig praktiskt och varmt.

Först när jag kom dit så pratade jag med Nielson människor (engelsk resebyrå typ) och hade det allmänt trevligt. Så åkte vi snowracer och bara hade det kul liksom :)
När allt folk började droppa in så började vi diskutera hur vi skulle göra, tillslut bestämdes det att vi skulle traska uppåt för att ha fin utsikt över Geilo och kunna skåda dem vackra fyrverkerierna.
Så vid 23.10 börjar vi traska uppåt och i början är det rätt lugnt, lagom brant sådär, men så fortsätter vi lite till och då blir det rätt ordentligt brant och jag kan knappt gå längre (vi släpade samtidigt på snowracers) utan jag hasade neråt lite halvt. Men upp kom vi, till botten på Kikutheisen i alla fall.
Så stog vi där och så räknade vi ner, sen började hela himlen spraka och vi kramades hej vilt och önskade alla gott nytt år. Fast vi körde på engelska, eftersom vi har en del engelsktalande.

Sen var det dags för den roliga biten, åka ner med snowracers. Man såg nästan ingenting (de va liksom hyfsat mörkt) och jag blev en liten chicken och stog på bromsen väldigt mycket påvägen ner. Tror Erik och Jonas var dem som taggade mest och hade en riktig tävling.. undrar hur långt innan mig dem kom ner?
Jag flög en gång, fast rätt låg fallhöjd, så det var mest kul - jag brydde mig inte så mycket om mig själv, mer om att min snowracer skulle stanna, så jag skulle slippa gå. Stanna gjorde den och jag fortsatte, då blåste jag på sista biten, så satans kul!

Jag blev som ett litet barn igen. Tack alla för en rolig nyårsafton =) Gott nytt år på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0