26 minus är väl lagom....

Hemma från jobbet nu, promenaden imorse var KALL, ruskigt jäkla kall!
Minus 22 trodde vi, sanningen var en helt annan - termometern visade på minus 26 (helvetes jäkla) kalla grader! Jag trodde jag skulle smälla av, näsan frös bort, ögonfransarna frös till is (trots att jag inte hade nåt smink), kinderna domnade bort och när de var som allra värst och vi endast gått i ca 7 minuter, så tutar en bil bakom oss och där kom Eirik!

Oja, vi fick SKJUTS till jobbet! Tackar så hemskt mycket för den! För det hade då inte varit mycket kvar av mig när vi kommit fram till jobbet.
Det första Peter sa när vi klev innanför dörren var: 32 09 1000, numret till taxi! Man går inte när det är såhär kallt.

Jo, man går om man är snål, säger jag då!


Kallt, men ruskigt fint väder! =)
(bilden är inte från idag, solen står lite högre nu, så det är ljusare runtom, men Hallingskarvet såg likadant ut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0