Vad ville du ha, sa du?

Vårat varmvatten försvann igår kväll... imorse var de fortfarande inget varmvatten och när jag kom hem från jobbet var de fortfarande inget varmvatten.
Då gav jag upp och gick (läs gled) till grannen ungefär 30 meter bort för att fråga om han visste nånting, han var nämligen in här igår för att hjälpa Emelie med propparna (hon hade de mörkt nere hos sig i källaren).
Selfølgelig visste han vad problemet va och jag vred på den lilla strömbrytaren och väntar nu på att varmvattnet ska komma till oss.

På jobbet idag var de väldigt (med betoning på väldigt) lugnt hela dagen. Mina första kunder var 4 danskar som ville äta mat. Om vi säger såhär: Danska är ett av dem knasigaste språken jag varit med om.
En av danskarna beställde kyllingsuppe, men när han beställde så hörde jag INTE vad han sa! Det lät som en hel gröt och jag var tvungen att fråga: Vad ville du ha, sa du?
När han upprepade sig så tyckte jag att jag hörde kyllingsuppe, jomen visst! De va de... kyllingsuppe utan kylling kör vi med denna vecka.

Vi kör även med en svinefilépasta, eller som vi säger i Sverige fläskfilépasta, fläskfilé! Det är inte dåligt de!

Nu ska jag ta emot ett program av pappa, sen ska jag prata med mammsen vid 19 tiden, vi hörs!


jag gillade de här fina vädret... idag är de snö, massvis med snö! Har kommit minst 1 dm hittills idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0