Den återvände i alla fall..

Som jag berättade i mitt förra inlägg så slockande HELA vårat hus igår kväll, jag hade gått och lagt mig men märkte att Emelie gick omkring här uppe, så jag gick upp då igen och hon säger att strömmen försvann i hela huset.
Runtom lyser de och våran elmätare är mörk (en display där de ska visas siffror).

Grannen kommer in och han ringer en jourelektriker och dem går omkring o kollar mätarna och kollar allting, de var full ström in till huset, vilket betyder att det är nåt som hänt i VÅRAT hus.
Till slut kommer de fram, en kabel har bränts av, en ny elektriker ska komma imorgon (läs idag) sa dem och så fixades de provisoriskt, vi har el.
Men vi måste vara väldigt försiktiga, så ena elementen går på halvfart, de andra är avstängt. Med andra ord, de är äckligt kallt här inne..

Inatt sov jag med dubbla byxor, dubbla tröjor och raggsockor.... inte fasiken sov jag bra heller för den delen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0