Jobb hit & jobb dit

Hallå i stugan!
Nu har jag min första sovmorgon på 3 dagar, det var himla välbehövligt, jag däckade runt 21 igår och vaknade halv 9 idag, utan att ha vaknat en enda gång under hela natten, sånt är fasiken underbart!

Har smällt i mig lite frukost, det var gott! Jag älskar att äta mat, himla tur att jag går så mycket varje dag, haha, annars skulle jag bli orolig för framtiden 8-)

Idag är det exakt 16 dagar kvar till lön, jag längtar något enormt efter den dagen, bara så att ni vet, höhö. Det ska bli mycket intressant att se vad som händer och sker.
Hoppas bara likningskontoret ökar på lite och jag får mitt skattekort snart, jag vill ha mitt personnummer nämligen, så att jag får igång mitt kontantkort här i Norge, det blir alldeles för dyrt annars.
Ska nog ta en sväng in på expert idag igen och se om dem kan göra något, fick nämligen svar från netcom att expert ska kunna fixa det åt mig.

Nej, nu ska jag nog snart hoppa in i duschen!
Kramkram


Norska ord under dem senaste 3 dagar (med reservation för eventuella stavfel, jag kan bara uttala det):
Kost & Brett - Kvast och skyffel (ni vet, såna där man sopar med, haha)
Brett - Bricka
Køttpudding - Köttfärslimpa
Køttdeig - Köttfärs
Svinenacka - Skinkstek

Kom ej på mera just nu, måste också tilläggas, när jag pratar med norskar nu, så slinker det in ett och annat norskt ord, vart ska detta sluta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0