Jag ska jobba som en gnu

Hallå där!
Nu är jag hemma från jobbet, himla trevligt måste jag medge x) Var en halv snöstorm på min promenad hem och SNORHALT, så jag höll på att slå ihjäl mig ett par gånger, men jag överlevde och ack vilken tur.

Från och med imorgon ska jag inte ha något liv, i alla fall inte fram till på söndag kväll, ska nämligen jobba mellan 14-16 timmar, fredag och lördag, sen något mindre på söndag.
Det är tävling här, FIS renn, måååååånga tävlande och myyyyycket att göra, men det blir bara kul, man får ju känna att man lever i alla fall ;)

Var en från England som kom in idag, så hade han och hans lagkamrater köpt mat, så kommer dem fram och ska betala hos mig, så säger han: Oh, the money here is so cool!"
Ja, visst är dem, hahahaha, ruskigt förvirrande skulle jag vilja kalla dem, men men 8)
Det är väl kul att vissa tycker dem är häftiga ;)

Bara idag har jag skådat personer från dessa länder: Norge( nähä!?), Sverige (faktiskt), Serbien, Kroatien, Ryssland, Italien, Tyskland, England, Polen, Österrike & Finland.
Geilo blir mångkulturellt, kul värre! Lite jobbigt bara, man vet inte när man ska övergå till engelska från svensk/norskan. Man får helt enkelt pröva sig fram, men det är kul det också!

Nu har jag fått mitt skattekort också, trevligt att jag slipper sktta 50% , det uppskattar vi allihopa, jajemen! Så, nu har jag även ett norskt invandrarpersonnummer, det var typ min räddning till telefonkortet, så nu fungerar mitt norska telefonnummer också, sånt gillar vi!

Hoppas ni mår bra mina vänner! Vi hörs när jag har ork, dvs efter denna extrema helg som kommer bestå av jobb, sen sova.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0