"Vad heter de på svenska?"

Jag stog i en av kassorna inne i baren idag och så kommer en skidlärare fram för att betala, det känns i ärlighetens namn bra att de är flera än jag som har lite problem med att skilja dem norska mynten åt, för dem första dagarna här i Geilo var helt upp och ner x)

Sen kommer nästa skidlärare och ska betala med svenskt kort och han blir skickad vidare till nästa kassa då min kassa "kun tar norska kort".
Våran kortmaskin är dock lite speciell, man ska dra med stripen fra sig, när jag skulle förklara det för Niklas som han heter, så säger jag precis som jag brukar "Dra med stripen fra dig" och sen kom jag på att han är ju svensk, jag kan ju prata svenska. Då kom nästa problem.

Jag kom inte ihåg vad "stripen" på korten heter på svenska, det står HELT stilla. Lite pinsamt måste jag erkänna.. nu vet jag ju att det heter remsa (magnetremsa)..
men vart ska detta sluta?

Kommentarer
Postat av: Madde

HAHAHAHHAHA moa då xD hahahaahhahaha

dags att flytta hem kanske? :D

2008-12-21 @ 23:43:52
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0