God jul!

Min julafton började med att väckarklockan ringde 06.40, jag segade mig upp och gjorde ordning mig. Vid 07.19 började Maria och jag traska mot jobbet, en promenad som vanligtvis ska ta 30 minuter tog för oss endast 24 minuter idag, så vi traskade på rätt fort.
Våran chef skulle nämligen vara på jobbet från halv 7 sa han.. men icke då, haha. Han hade försovit sig och kom en minut efter oss.

Sen åkte jag skoter idag, för första gången i mitt liv! Det var rätt kul, om än lite läskigt stundtals, men jag överlevde :D
Väl uppe på toppen började vi packa in alla varor som kördes upp ( i två vändor) och sen efter de städade vi, skrev menyskyltar och började skrubba stekbordet... som dem var EXTREMT dåliga på att göra rent förra året, de satt en hinna på ca 2 mm över HELA bordet... vi är inte klara ännu, men nästan så!

Vid kvart i 3 så hoppade vi på liften och åkte ner och sen kom jag hem för lite mer än en halvtimme sedan. Nu ska jag in o duscha, sen vispa grädde till min saffranspannkaka och dela den och lägga upp på fat.

Klockan 6 ska vi vara borta hos bil&bo och äta julbord och umgås hela kvällen, det blir roligt!

Imorgon är de jobb från 08.30 som gäller! men det är dubbelt på lön, så jag överlever x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0