Bikarbonaten (natronen) hade rymt

Precis när jag och Maria hade slutat för dagen och skulle traska ut genom dörren så säger Peter att jag också kan börja klockan 11 imorgon (istället för 9), sånt gillar vi! Sovmorgon is the shit!

Idag började vi båda klockan 9, traskade till jobbet när det var 13 minusgrader ute, mina ben (eller ja, det inte jackan och skorna täckte) domnade bort totalt, det gjorde typ ont när vi kom fram, smäääärta, men jag blev varm när jag kom inomhus!
Väl på jobbet hände de inte alls mycket i början, sen vid kvart i 12 kom Peter och frågade om nån gillade att baka, jag älskar att baka (för den saken betyder de inte att jag är bra) och det slutade med att jag fick uppdraget att baka pepparkakor!
Eller snarare göra pepparkaksdeg, för ska göra mina hjärtan imorgon, tihi.

Jag krånglade en hel massa, för de fanns ingen bikarbonat, jag sprang till Peter och han sa att de ska finnas i blåa påsar på vänster sida i torrförrådet, brevid sockret och sånt där. Jag letade... letade... letade... och så letade jag lite till, tog hjälp av Hans men det var borta, spårlöst försvunnen!
Peter var också han försvunnen, när han kom tillbaka så kom han på att dem kanske slängt den. Hans skulle åka till posten och fick åka förbi affären och köpa det. Efter 1½ timme kunde jag fortsätta med min deg, den hann ju i alla fall svalna 8-)

Bikarbonat på rymmen alltså, coolt ändå!

I morgon blir det träning igen, ska se om jag får 4 månaders kort till rabatt pris också, känns onödigt att köpa gymkort till mitten av juni, när jag åker hem i slutet av april/första dagarna i maj.
Jag har inte tränat på nån vecka, eftersom jag känt mig småkrasslig, men det är bättre nu =)
Nej, nu ska jag ta fram något till middagen tror jag, vi hörs!

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0